Een club als Sv Geel-Wit ’20 is groeiende met steeds meer leden.
Het doel om de jeugdleden te laten stijgen naar ongeveer 600 voetballers zorgt ervoor dat ook op het gebied van de clubleden alles in orde moet zijn.
Daarvoor is de ledenadministratie opgezet.
De ledenadministratie bevat persoonsgegevens die de basis zijn voor:
Teamindelingen, contributiefacturatie, taaktoewijzing vrijwilligers, registratie van verenigings- en bondsfuncties incl. diploma’s en communicatie met de leden;
Diverse mensen werken met deze gegevens, zoals de penningmeester en de secretaris.
Wanneer deze gegevens niet actueel zijn verloopt onder andere de communicatie naar de leden niet goed, ontvangen de leden niet de juiste contributiefacturen en kunnen de leden niet worden toegewezen aan de juiste teams.
Veel verenigingen zijn afhankelijk van contributies. Als alles op orde is zorgt dit ervoor dat leden tijdig betalen en er minder gedoe is rond onder andere de contributie en is de verstandshouding tussen club en lid goed. Bovendien zijn wij als club wettelijk verplicht om er een goede ledenadministratie op na te houden.
Als ledenadministrateur:
Functieomschrijving:
In principe hoeft de ledenadministrateur niet aanwezig te zijn bij vergaderingen.
Echter is kennismaking met de coördinatoren en hun inlichten over jouw werkwijze belangrijk.
Vooral aan het begin en rond het einde van het seizoen is het druk voor de ledenadministratie wanneer er veel veranderingen worden doorgevoerd.
De tijdsinvestering is ongeveer 1 uur in de week maar dit kan dus veel veranderen met als belangrijke oorzaak het moment in het seizoen.